Diverse oplysninger fra Bestyrelsen

Ukrudt

Under henvisning til grundejerforeningens love §20 skal vi opfordre til at alle grundejere i Pilely drager omsorg for at fortove renholdes og renses for generende ukrudt. Dette kan være til gene både for omkringboende og for andre der færdes på vore veje, og der kan opstå skader på fortov og kantstene med risiko for unødig vedligeholdelse og reparation til følge.

Dyreefterladenskaber

Vi opfordrer til, at hunde- og katteejere i foreningen drager omsorg for, at egne dyrs efterladenskaber opsamles og bortskaffes, hvis der skulle være sket et lille uheld på fortov eller vej, således at det ikke generer forbipasserende. Et andet problem er, at der gennem vores område færdes mange ridende på vej til Fælleden. Her bliver der også jævnligt efterladt noget fra hestenes bagende til stor gene for mange. Hvis det mod forventning skulle være nogen fra vores grundejerforening der efterlader sådant, opfordres I også her til at gøre en indsats og sørge for, at efterladenskaberne evt. senere bliver fjernet fra vejene.

Genboerne!!

Heldigvis er de fleste beboere i Pilely gode venner og gode naboer, og eventuel uenighed klares i mindelighed, fordi man kan tale med sin nabo over hækken eller sin genbo på den anden side af vejen. Desværre sker det dog af og til, at naboer ikke kan blive enige, og så griber man måske til at gøre eller sige nogen ting i vrede, som man så senere, når der er faldet lidt ro på tingene, kommer til at fortryde. I nogle af disse tilfælde bliver bestyrelsen anmodet om at gribe ind. Ofte drejer uenigheden sig om spørgsmål, der i et eller andet omfang vedrører fælles skel. Bestyrelsen er grundejere som alle andre, og har som sådan ingen myndighed eller anden mulighed for at gribe ind på anden måde end måske forsøge at mægle eller bare give et råd. Bestyrelsen kan ikke foretage hegnssyn og vi er ikke uddannede konfliktmæglere. Vi har heller ikke magtmidler til at gennemføre trufne beslutninger. Derfor vil vi i næsten samtlige tilfælde henvise parterne til at rette henvendelse til Tårnby kommue, teknisk sekretariat, hegnssyn eller til domstolene for i yderste nødstilfælde at få klaret problemerne her.

Flystøj

Der er kommet et nyt program til måling af flystøj fra lufthavnen. Det hedder Web Trak og er en hurtig måde til at kontrollere om flyene til og fra Københavns lufthavn overholder støjgrænserne på 65 dB. Programmet har dog af hensyn til trafiksikkerheden en forsinkelse på 2 timer.

Programmet kan findes på www.webtrak.com/cph