Referat 2012

Grundejerforeningen Pilelys ordinære generalforsamling afholdt den 30. april 2012 i Kulturzonen, Nøragersmindevej i Tårnby kommune.

Dagsorden:

1. Velkomst
  4. Regnskab for kalenderåret 2011
  5. Forslag
  6. Valg

Efter afslutningen af den ordinære generalforsamling afholdt firmaet ”Energi og sol” et foredrag under overskriften ”10 gode grunde til at bruge solenergi”.

1. 1. Velkomst.

Formanden bød velkommen og tilkendegav, at det var hans håb, at de fremmødte ville få en god generalforsamling, selvom der var flere spektakulære spørgsmål til afstemning.

1. 2. Valg af dirigent.

Rich Senger blev valgt. Han takkede for valget og konstaterede, at generalforsamlingen var lovlig indkaldt. Jørgen Andersen og Bo Christensen blev valgt som stemmetællere. Antallet af stemmeberettigede medlemmer blev opgjort til 34.

1. 3. Formandens beretning.

Jeg plejer at fremlægge en forholdsvis lang beretning på foreningens ordinære generalforsamling, men i år vil jeg forsøge at gøre den noget kortere, så der kan blive god plads til at stemme om de fremsatte forslag, og således at der kan blive god plads til vore gæster fra ”Energi og Sol”.

Dødsfald.

Vi må med meget stor beklagelse konstatere, at Pilely de sidste år har været ramt af flere dødsfald. Vi kan samtidig konstatere, at flere af de - der er døde - ikke var særligt gamle.

For knapt halvandet år siden døde Gert Larsen - og inden for det sidste år har vi mistet Alfred Greisen, Henning Jørgensen og Inger Dahl Jensen. Det er medlemmer, som vi alle har sat meget stor pris på, og som vi kommer til at savne. Samtidig tænker vi på de efterladte, der står tilbage med et stort savn. Ære være deres minde.

Bestyrelsen.

Jeg var formand for Pilely i 8 år, hvorefter jeg valgte at trække mig tilbage til fordel for nye kræfter. Den efterfølgende formand forlod bestyrelsen midt i valgperioden, hvilket resulterede i, at jeg gav tilsagn om at vende tilbage som formand valgperioden ud, og for så vidt at der ikke var fundet en ny formand på dette tidspunkt, så ville jeg fortsætte endnu en 2 årig periode, men så måtte det også være slut.

Dette tidspunkt er kommet i dag. Jeg har tidligere modtaget tilkendegivelser om, at der var medlemmer, der muligvis gerne ville overtage formandsposten, men her på det sidste har det vist sig, at der tilsyneladende slet ikke er nogen, der vil påtage sig denne post. Dette spørgsmål vil jeg vende tilbage til, når vi når frem til valgene.

Efter at jeg officielt havde meddelt bestyrelsen, at jeg ville gå af som formand, så meddelte Inge på et bestyrelsesmøde den 18. januar, at hun samme dag ville forlade bestyrelsen. Det kom meget overraskende for os. I stedet for Inge, blev Dina - der var suppleant - indkaldt, og hun har været med i bestyrelsen siden da. Dina er derfor i år på valg, og kan vælges for 1 år, så det passer med udløbet af Inges valgperiode.

Inge har dog lovet at fremlægge regnskabet for 2011, og hun har også valgt at forestå de praktiske bankforretninger indtil generalforsamlingen i dag.

Foreningens ejerkreds:

For nogle år siden var det nemt at forestå en generalforsamling i Pilely, da alle deltagerne var ejere af deres ejendomme – og dermed naturlige medlemmer af foreningen – med fuld stemmeret. Det var også nemt at aflevere en indkaldelse til generalforsamlingen – for det var blot at lægge den i postkassen. I dag er det mere kompliceret.

Vi har i dag fortsat 5 ejendomme, der er ejet af Tårnby kommune. Vi har 4ejendomme – med i alt 5 boliger – der er ejet af personer – der ikke er bosiddende i foreningen, og hvor beboerne ikke har stemmeret til generalforsamlingen.

Og så har vi næsten konstant 1 – 2 ejendomme, hvor ejendommene er til salg eller lige solgt, og hvor det kan være kompliceret at finde ud af, hvem der i virkeligheden er berettiget til at modtage en indkaldelse.

Vi forsøger at sikre os, at alle bliver lovligt indkaldt til vore generalforsamlinger, idet vi lægger indkaldelser i samtlige postkasser og samtidig skriver til de ejere, som vi kan finde. Men nogle ejere gør sig en gang imellem usynlige, og det må så være deres eget problem!

Fortsætter tendensen med bygning/opkøb af ejendomme, så vil vi på et tidspunkt fremover skulle til at sikre os, at det i virkeligheden er de rette personer, der stemmer ved forening-ens generalforsamlinger.

Bestyrelsens arbejde.

Året 2011/12 må siges at have været et travlt år for bestyrelsen.

Vejbump Nøragersmindevej.

På den ordinære generalforsamling i 2011 blev det vedtaget at etablere vejbump på Nøragersmindevej sammen med grundejerforeningen Strandgården. Vejbump og skiltning blev indkøbt, og lørdag den 29. oktober 2011 blev arbejdet udført af et stort antal medlem-mer fra Strandgården og flere energiske medlemmer fra Pilely. Jeg skal her rette en tak til deltagerne for veludført arbejde.

Vejbump på Hilversumvej og Slødam Alle.

På den ordinære generalforsamling i 2011 blev det ligeledes vedtaget, at bestyrelsen skulle udarbejde et forslag til etablering af vejbump på Hilversumvej og Slødam Alle. Bestyrelsens første forslag blev afvist af Københavns Politi og politiets og kommunens efterfølgende oplæg blev nedstemt på 2 ekstraordinære generalforsamlinger. Det er så der, hvor vi står i dag. Projektet har givet en del arbejde til bestyrelsen både før, under og efter de afholdte generalforsamlinger.

Vejarbejde.

I 2011 kunne vi ikke trække den længere med hensyn til reparation af vore veje og vejbrønde. Hængslerne på 2 brønde var rustet væk, hvilket medførte alvorlig risiko for personskade, hvis nogle trådte på dem – der var huller i Nøragersmindevej - og revner på de øvrige veje. Dette arbejde er derfor iværksat og afsluttet for denne gang.

Bestyrelsens øvrige opgaver.

Derudover har bestyrelsen tilrettelagt og deltaget i vores fastelavnsarrangement, har besvaret forespørgsler fra ejendomsmæglere og advokater, har sendt opmærksomheder eller deltaget i runde fødselsdage, runde bryllupsdage og begravelser og har deltaget i møder med Grundejersammenslutningen i Tårnby kommune.

Endelig har vi gennemført en fogedsag mod en husejer, der ikke selv er bosiddende i foreningen. Pgl. skyldte kontingent og snerydningsbidrag for 2008, 2009 og 2010. Han måtte betale et samlet beløb på kr. 3.277,87 inkl. retsgebyr og renter.

Jubilæum.

Pilely kan fejre sit 60 års jubilæum den 16. november i år. I vores orienteringsskrivelse i januar havde vi opfordret jer til at komme med forslag til et jubilæumsarrangement.

Vi har modtaget følgende forslag:

• Jubilæumsfest i Nøragersmindecentret som ved vort 50 års jubilæum.
  • Et eller andet jubilæumsarrangement, der også omfatter foreningens børn.
  • Et jubilæumsarrangement, der bl.a. omfatter andre aktiviteter end en fest – f.eks. bowling oppe i bowlinghallen med efterfølgende spisning.

Henset til vores økonomiske formåen og de praktiske muligheder, har bestyrelsen valgt at arbejde videre med forslaget om en jubilæumsfest her i centret.

I bedes derfor reservere lørdag den 17. november – hvor der vil blive afholdt jubilæumsfest med spisning her i lokalet, som vi har reserveret. Vi har bestilt orkesteret Ø-kuller til at komme at spille op til fest. Der vil lige som ved 50 års jubilæet blive givet tilskud fra foreningen, ligesom der vil blive tale om nogen egenbetaling.

Der vil på et tidspunkt efter sommerferien, når planlægningen er færdig, blive udsendt invitationer til alle, også til de der er lejere, da de jo betaler deres kontingent via deres husleje.

Vi vil meget gerne have nedsat et festudvalg, der kan stå os bi med tilrettelæggelse og afholdelse af jubilæumsfesten - samt evt. tillige til at assistere ved fastelavnsfesterne. Mere om dette senere.

Betaling for belysning på vore veje.

På et møde med grundejersammenslutningen blev det oplyst, at Tårnby kommune de næste 2 – 3 år vil forholde sig afventende med hensyn til at vurdere muligheden for at etablere en ordning, hvor grundejerne skal betale for forbrug af el i lamperne på de private fællesveje.

Hvad der sker derefter, ved vi ikke, men vi må altså de kommende år leve med en alvorlig frygt for, at vi endnu engang skal pålægges nye skatter og afgifter.

Solceller.

Vi har hørt om solceller i nogle år, men det har været på et meget teoretisk plan, da opsætning af solcelleanlæg har været rene forsøgsprojekter, og de få anlæg, der har kunnet købes, har været meget kostbare. Samtidig var afregningsformen i forhold til det offentlige så dårlig, at det alene kunne blive en underskudsforretning at opsætte sådanne anlæg.

Imidlertid har situationen på alle områder ændret sig, og der er nu etableret de 2 første solcelleanlæg i Pilely.

Her for nylig tilbød firmaet ”Energi og Sol” at komme og fortælle om etablering af solcelleanlæg, et tilbud, som vi meget gerne ville tage imod. Vi blev dog i bestyrelsen hurtigt enige om, at det formentlig ville være umuligt at samle medlemmerne til 2 særskilte arrangementer – først generalforsamling en dag – og derefter til et arrangement om solceller – en anden dag. Det er så årsagen til, at vi har valgt at byde solcellefirmaet velkommen til at fortælle om solcelleanlæg på vores generalforsamling – og dermed slå 2 fluer med et smæk. Vi glæder os derfor til den orientering, som vi skal have senere i aften.

Afslutningsvis vil jeg takke den øvrige del af bestyrelsen for arbejdsindsatsen i året, der er gået.

Hermed vil jeg overlade formandens beretning til generalforsamlingen.

Der var ingen spørgsmål til formandens beretning. Beretningen godkendt med akklamation.

1. 4. Regnskab.

Inge Larsen fremlagde foreningens regnskab for 2011. Hun gennemgik først foreningens ordinære regnskab og efterfølgende regnskabet for foreningens ”Vejfond”. De enkelte poster blev gennemgået nøje, og særlige forhold blev specificeret. Inge forklarede bl.a. at den person, som vi havde ”kørt” fogedsag imod, var endt med at betale 300 kr. for meget. Dette beløb var forgæves søgt tilbageført til den pågældende. På nuværende tidspunkt ville beløbet blot blive betragtet som delvis forudbetaling af kontingent for 2012. Hun overlod derefter regnskabet til generalforsamlingen.

Der var ingen spørgsmål til regnskabet. Regnskabet blev godkendt med akklamation.

1. 5. Forslag.

Dirigenten forklarede, at generalforsamlingen skulle tage stilling til 4 udsendte forslag. Da samtlige forslag vedrørte foreningens love eller forbrug af økonomiske midler ud over det administrative, så skulle samtlige 4 forslag vedtages med 2/3 deles flertal.

Forslag 1 - om afstemning ved fuldmagt. (Pilelys love § 8, 4. afsnit).

På foranledning af et udkast fra Andy Petersen, der ønsker adgang til brug af fuldmagter på foreningens generalforsamlinger, fremsættes hermed følgende forslag:

Nuværende tekst: Intet medlem kan repræsenteres af andre.

Forslag: Et medlem kan lade sig repræsentere ved fuldmagt. Intet medlem kan dog medbringe mere end en fuldmagt, og vedkommende kan således maksimalt repræsentere 2 stemmer.

Bestyrelsen anbefaler, at der stemmes ja til forslaget.

Formanden forklarede, at Andy Petersens oprindelige forslag indeholdt muligheden for, at et medlem ville kunne møde med et uendeligt antal fuldmagter og derved være bestem-mende på generalforsamlingen. Efter aftale med Andy havde bestyrelsen ”modereret” forslaget således, at en person maksimalt ville kunne repræsentere 2 stemmer.

Andy Petersen bekræftede sammenhængen og forklarede, at forslaget alene havde til formål, at en beboer skulle kunne være repræsenteret på generalforsamlingen via en fuldmagt, for så vidt at beboeren var bortrejst eller på anden måde forhindret i at deltage i foreningens generalforsamling.

Ingen andre ønskede ordet.

Forslaget blev sat til afstemning. 28 stemte for forslaget, 4 stemte imod og 2 undlod at stemme. 82,4% af de stemmeberettigede stemte for forslaget. Forslaget vedtaget.

Forslag 2 - om etablering af vejbump.

Forslag indgivet af Andy Petersen, der ønsker etablering af vejbump på Hilversumvej og Slødam Allé.

Forslag: Ønsker etablering, (af det oprindeligt vedtagne forslag) af 6 stk. vejbump ifg. vedlagte tegning, der er godkendt af Tårnby politi samt Tårnby kommune.

Bestyrelsens bemærkninger: Københavns Politi har erkendt at have foretaget procedure-fejl i forbindelse med de tidligere fremsatte forslag, således at politiet i dag kan godkende 6 vejbump. (tidligere var kravet henholdsvis først 9 og siden 7).

Bestyrelsen anbefaler, at der stemmes ja til forslaget.

Forslaget blev heftigt debatteret. Der var en gruppe medlemmer, der gav udtryk for et intenst ønske om etablering af vejbump, og en tilsvarende gruppe, der med lige så fast overbevisning nægtede at anerkende etableringen af disse.

Willi forklarede, at han tidligere havde været tilhænger af vejbump, men efter at disse var blevet etableret på Nøragersmindevej, så var han nu modstander. Det var hans opfattelse, at de benyttede vejbump var ulovlige, da man ikke ”flydende” kunne passere disse med 40 km/t, uden at det gav et bump i bilen, og det var hans opfattelse, at G-påvirkningen var for stor. Denne måtte kun være på 1/2 G. Han sammenlignede med forholdende på Tingvej i København, hvor han tillige havde foretaget ”køreforsøg”.

Andre grundejere følte sig forurettede som følge, af at de på tegningen viste vejbump var placeret direkte foran deres indkørsler, og nogle forklarede, at de havde problemer med støj, idet der lød et ”bump” på deres grunde og i deres huse hver gang en bil passerede de allerede etablerede vejbump på Nøragersmindevej.

En grundejer ønskede oplyst prisen på de nye vejbump, og en grundejer gav udtryk for, at det at passere bumpene på sigt ville ødelægge fjedre og elektronisk udstyr i bilen. Jan spurgte, om bestyrelsen havde hørt, hvor tilfredse eller utilfredse beboerne i Strandgården var, med de bump, der var placeret der.

Preben var betænkelig ved placering af vejbump ud for hans hus. Han nærede en bekymring for, at kommunen kunne pålægge ham at betale, hvis vejbump eller kørebanen gik i stykker som følge af, at vejbumpet var placeret ud for hans parcel, og endelig var der en grundejer, der mente, at fejemaskiner ville efterlade sne bag vejbumpene om vinteren.

Tilhængere af vejbump tilkendegav på deres side nødvendigheden af, at etablere vejbump af hensyn til børnenes sikkerhed, ”Hellere et bump i bilen – end påkørsel af et barn”. En beboer forklarede, at eventuelt ubehag i en bil afhang af bilen størrelse, affjedring og alder, og at nogle grundejere ikke havde problemer med bumpene i dag. Yderligere blev det forklaret, at nogle af de på tegningen placerede vejbump netop var placeret som de var, af hensyn til svinget på Hilversumvej.

Dina svarede, at de vejbump vi har fået leveret på Nøragersmindevej og som samtidig i givet fald vil skulle placeres på Hilversumvej og Slødam Alle er godkendt af Vejdirektoratet, hvorfor de er fuldt ud lovlige. Hun fremviste godkendte tegninger.

Formanden svarede, at de omtalte vejbump jf. oplysninger fra leverandøren er fuldt ud lovlige både med hensyn til materialevalg, form (højde og bredde) og farvelægning.

Bestyrelsen har ikke på nuværende tidspunkt indhentet erfaringer fra Strandgården. Vejbumpene vil i videst muligt omfang blive placeret således, at samtlige beboere vil kunne komme ind og ud af deres indkørsler uden at skulle ”hænge” på et vejbump. Vedrørende prisen på vejbump er denne opgjort til 43.200 kr. inkl. moms, frit leveret, uden montering. Det er korrekt, at der vil lægge sig en smule sne bag hvert vejbump, når feje-maskinerne passerer disse. Det har bestyrelsen selv oplyst på samtlige tidligere general-forsamlinger, hvor vejbump har været diskuteret.

Den parcelejer, der gav udtryk for bekymring over at kommunen vil kunne pålægge ham udgifter til reparation ved ødelagt vejbump/kørebane, har formelt ret i sin bekymring. Reelt er der dog ingen grund til bekymring. Med hensyn til vejene, så kan kommunen jf. lov om private fællesveje (Lov nr. 1537 af 21/12-2010 som ændret ved Lov nr. 379, af 2/5-2011 – (Lovens nr. ej nævnt på generalforsamlingen), pålægge den enkelte grundejer, at reparere og vedligeholde vejen ud for eget grundstykke. Vi har dog hidtil været enige om, at alle vejreparationer varetages af foreningen, og sådan forventer vi også at det vil være fremover. Dertil kommer, at vejbumpene er opsat af foreningen og selvfølgelig vil blive vedligeholdt af samme.

Advokat Flemming Krag Hansen fra advokatfirmaet Lett har for nylig oplyst, at hvis vi i vore love vedtager, at foreningen står for den praktiske vedligeholdelse af foreningens veje, så vil en sådan foreningslov i al almindelighed stå over Loven om private fællesveje, og derfor vil forslag til en sådan lovparagraf formentlig blive forelagt på den ordinære generalforsamling i 2013.

Forslaget blev herefter sat til afstemning. 17 stemte for forslaget. 17 stemte imod forslaget. Der var således 50%, der stemte for forslaget (kravet er 66% for vedtagelse). Forslaget nedstemt.

Forslag 3 - om opkrævning af 400 kr. årligt til vejfonden.

Forslag: Bestyrelsen foreslår, at der for året 2013 og årene fremover opkræves 400 kr. årligt i særskilt kontingent til foreningens vejfond.

Begrundelse for forslaget:Reparationer af fliser, kantstene, revneforsegling, kantstens-brønde m.v. er en meget bekostelig affære. Vi har alene i 2011 betalt næsten 51.000 kr. for revneforsegling, lapning af huller og udskiftning af 2 brønddæksler. Uden tilførsel af midler til vejfonden, vil foreningen i løbet af de næste år stå helt uden mulighed for at betale de løbende udgifter, og resultat vil være, at det er den enkelte grundejer, der selv skal betale alle udgifter ud for eget grundstykke.

Nuværende tekst i § 6.

Det samlede kontingent på kr. 400,- årligt, samt ekstraordinære bidrag vedtaget på foreningens generalforsamling indbetales efter kassererens anvisning på foreningens bankkonto.

Ny tekst – hvis vedtagelse af forslag 3.

Det samlede kontingent på kr. 800,-, årligt, samt ekstraordinære bidrag vedtaget på foreningens generalforsamling indbetales efter kassererens anvisning på foreningens bankkonto. Af de 800 kr. overfører foreningens kasserer de 400 kr. til foreningens vejkonto (benævnt vejfonden).

Bestyrelsen anbefaler, at der stemmes ja til forslaget.

Forslaget sat under debat. Formanden begrundede yderligere forslaget. Der var generel tilfredshed med forslaget, idet flere havde forståelse for nødvendigheden af, at foreningen har midler til de nødvendige daglige vejreparationer.

Harry fandt ikke, at forslaget burde fremmes. Han havde den holdning, at han havde betalt for foreningens veje, da de blev etableret, og at han atter havde betalt, da der for 10 år siden var iværksat omfattende vejreparationer. Nu måtte det være de unges tur til at betale.

Nogle af de nyere medlemmer reflekterede over ovennævnte udsagn og bemærkede, at såvel de tidligere – som de nuværende – ejere af de enkelte ejendomme havde betalt, hvad de var forpligtet til, hvorfor alle stod lige. Den opfattelse, at nogle principielt havde betalt mere end andre, var altså forkert.

Forslaget blev sat til afstemning: 30 stemte for forslaget. 1 stemte imod. Ingen undlod at stemme. 88,2% stemte for forslaget. Forslaget vedtaget.

Forslag 4 - om beskrivelse af ”vejfondens” midler i foreningens love.

På foranledning af en skriftlig henvendelse fra Jan Vandsted, der ønsker præciseret, hvad ”vejfondens” midler må bruges til, har bestyrelsen udarbejdet nedenstående forslag til indsættelse i foreningens love, som § 6b.

Forslag: Pilely har etableret en særskilt vejkonto benævnt ”Vejfonden”. På kontoen indsættes midler, der alene kan benyttes til vedligeholdelse af foreningens veje, fortove og drænledninger, til forbedring af de trafikale forhold for foreningens beboere, herunder etablering af færdselsdæmpende foranstaltninger og skiltning, samt til dækning af vejudgifter eller belysning pålagt af stat eller kommune.

Alle forslag til nye vejprojekter m.v. skal godkendes på en af foreningen afholdt generalforsamling, forinden disse kan iværksættes.

Nødvendig vedligeholdelse af foreningens veje iværksættes af bestyrelsen uden forudgående godkendelse, dog således at godkendelsen sker ved fremlæggelse af beretning og regnskab på foreningens førstkommende ordinære generalforsamling efter arbejdets udførelse.

Eventuelle administrative udgifter forbundet med udarbejdelse af planer for forbedring eller vedligeholdelse af foreningens veje dækkes af foreningens grundkonto.

Bemærkninger: Oplysninger om, at foreningen har oprettet en konto til brug for vejforbedringer, foreligger alene som en passus under § 6a, og vedrører alene forhold i forbindelse med låntagning. Bestyrelsen er enig i, at det er relevant, at der sker en selvstændig beskrivelse af foreningens vejkonto.

Bestyrelsen skal anbefale, at der stemmes ja til forslaget.

Forslaget sat under debat. Ingen ønskede ordet.

Forsalget sat under afstemning: 30 stemte for forslaget. 1 stemte imod. 1 undlod at stemme. 88,2% stemte for forslaget. Forslaget vedtaget.

Punkt 6 – Valg.

Formand - Ole J. Andreasen (modt. ikke genvalg) Vælges for 2 år

Bestyrelsesmedlem - Dina Guldhammer (modt. valg) Vælges for 1 år

Bestyrelsesmedlem - Jane Kaste (modt. genvalg) Vælges for 2 år

Bestyrelsesmedlem - Jan Ole Hansen (modt. genvalg) Vælges for 2 år

Bestyrelsessuppleant - Jørgen Andersen Vælges for 2 år

Bestyrelsessuppleant - ubesat Vælges for 1 år

Revisor Preben Eriksen – (modt. Genvalg) Vælges for 2 år

Revisorsuppleant Camilla Schøning vælges for 1 år

Resultat af valget:

Formand Ole J. Andreasen.

Formanden tilkendegav vigtigheden af foreningens arbejde, men fandt at det var tid til en pause. Han ønskede at andre overtog posten. Flere havde tidligere tilkendegivet, at de muligvis var interesserede, men de forespurgte havde efterfølgende sagt nej. Der var ej heller nogen fra bestyrelsen, der ønskede at indgå som formand.

Forespørgsel i salen gav intet resultat.

Formanden forklarede herefter, at bestyrelsen havde forudset denne risiko, og at han på det foreliggende grundlag, ville acceptere at fortsætte som formand, men kun for 1 år.

Han forklarede samtidig, at det ikke kun var hans eller bestyrelsens – men hele foreningens ansvar at finde en ny formand til den tid.

Formand Ole J. Andreasen Genvalgt (for 1 år) med applaus

Bestyrelsesmedlem Dina Guldhammer Valgt for 1 år med applaus

Bestyrelsesmedlem Jane Kaste Genvalgt for 2 år med applaus

Bestyrelsesmedlem Jan Ole Hansen Genvalgt for 2 år med applaus

Bestyrelsessuppleant Jørgen Andersen Genvalgt for 2 år med applaus

Som ny bestyrelsessuppleant blev foreslået Bo Christensen, der accepterede at lade sig vælge. Han blev derefter valgt.

Bestyrelsessuppleant Bo Christensen Valgt for 1 år med applaus

Revisor Preben Eriksen Genvalgt for 2 år med applaus

Revisorsuppleant Camilla Schøning Genvalgt for 1 år med applaus

Punkt 7 – Eventuelt.

Formanden overbragte en gave til Inge Larsen for veludført arbejde som kasserer gennem mange år – først som assisterende kasserer og siden som fuldgyldigt ”medlem” af bestyrelsen.

Formanden tilkendegav, under henvisning til bemærkningerne i hans beretning, at bestyrelsen meget gerne så, at der blev nedsat et festudvalg.

Følgende lod sig udpege til festudvalget:

1. Inge Larsen
  2. Camilla Schøning
  3. Dina Guldhammer

Ingen andre ønskede ordet.

Dirigenten takkede derefter for god ro og orden, og ønskede medlemmerne god fornøjelse med det efterfølgende foredrag om solcelleanlæg.

Generalforsamlingen afsluttet.

Informationsmøde om sol og energi.

Fra kl. 20.40 til 21.50 afholdt 2 medarbejdere – Henrik og Brian - fra firmaet ”Energi og sol” et foredrag om solcelleanlæg. De forklarede om udviklingen på området, om anlæggenes konstruktion, om betingelser for opsætning, om rådgivningsrollen og sælgerrollen, om anlæggenes størrelser, om opsætningsforhold, økonomiske forhold, tilskudsmuligheder m.v.

Foredraget blev afholdt på en meget levende og forståelig måde, og der blev stillet mange relevante spørgsmål til de 2 repræsentanter fra firmaet.

Ole J. Andreasen, Rich. Senger Thomas Kongensgaard

Formand Dirigent Sekretær